از قانون ۲-۷-۳۰ برای بهبود چشمگیر حافظه خود استفاده کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:
یادگیری در بزرگسالی سخت است.
عصب شناسی بهبود حافظه شما.
قدرت تکرار فاصله دار.
با قانون ۲-۷-۳۰ فوراً حافظه خود را تقویت کنید.
به خودتان حافظه ارتقا دهید.
150 سال علم نشان می دهد که این هک مغزی می تواند حافظه شما را به طور اساسی بهبود بخشد. کارآفرینان و هر کس دیگری که نیاز به یادگیری سریع دارد باید توجه داشته باشد.

این یک ستون در مورد یک ترفند مفید است که حافظه شما را با حداقل تلاش به طور اساسی بهبود می بخشد تا بتوانید سریعتر یاد بگیرید . اما قبل از اینکه به علم پشت این تکنیک و اینکه چگونه می‌تواند به شما در تجارت کمک کند برسم، برای یک دقیقه توضیح دهید که چرا از کشف آن بسیار هیجان زده بودم.

یادگیری در بزرگسالی سخت است.
در ۱۰ سال گذشته، من در یک جزیره کوچک یونانی زبان در خارج از کشور زندگی کرده ام . بنابراین، من سعی کردم یونانی مدرن را یاد بگیرم . این خواننده عزیز تقریباً برای یک دهه احساس می کرد که سرم را به دیوار آجری بکوبم.

من توصیه هایی در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به یادگیری زبان جمع آوری کرده ام ، یک معلم خصوصی استخدام کرده ام، فلش کارت درست کرده ام، برنامه ها را امتحان کرده ام و بارها خود را شرمنده کرده ام که کلماتم را در مقابل مردم محلی مبهوت به زبان بیاورم. وقتی زبان یونانی من در بهترین حالت قابل قبول بود، با خواندن این موضوع که یادگیری مهارت‌های جدید در بزرگسالی چقدر سخت است ، به ویژه زبان‌های جدید ، به خودم دلداری دادم .

به طور خلاصه، من شدیداً به هر روشی نیاز دارم که به من کمک کند گرامر و واژگان بیشتری را در ذهنم فرو کنم و کمک کند تا آنجا بماند.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است سعی نکنید بر افعال کامل گذشته تسلط پیدا کنید . اگر هستی، همدردی های من را داری. اما شاید شما در حال تلاش برای یادگیری کدنویسی، قبولی در یک امتحان حرفه‌ای هستید یا فقط مطالب بیشتری را که می‌خوانید حفظ کنید . اگر چنین است، اجازه دهید شما را با قانون ۲-۷-۳۰ آشنا کنم.

عصب شناسی بهبود حافظه شما.
زیربنای علمی این قانون جدید نیست. دانشمندان علوم اعصاب مدتهاست فهمیده اند که وقتی نوبت به مغز ما می رسد، فراموشی یک اشکال نیست . این یک ویژگی است.

همانطور که محقق حافظه دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و نویسنده کتاب «چرا به یاد داریم چاران رانگانات » توضیح داده است : «اگرچه ما تمایل داریم باور کنیم که می‌توانیم و باید هر چیزی را که می‌خواهیم به خاطر بسپاریم، واقعیت این است که ما طوری طراحی شده‌ایم که فراموش کنیم.»

ما به طور طبیعی خاطرات قدیمی‌تر را فراموش می‌کنیم که مغزمان آن را کمتر مهم می‌داند تا جایی برای اطلاعات جدیدتر و با ارزش‌تر باز کند. به گفته رانگانات، حافظه اساساً یک فرآیند رقابتی است.

در تمام راه در دهه ۱۸۸۰، روانشناس آلمانی هرمان ابینگهاوس این تمایل به فراموشی را مطالعه کرد و با ” منحنی فراموشی ” خود، این پدیده را تجسم کرد. در ابتدا به شدت سقوط می کند، و نشان می دهد که حفظ اطلاعات ما در چند روز اول پس از یادگیری آن کاهش می یابد. سپس نرخ های فراخوان یکنواخت می شوند. پس از یک ماه، افراد تمایل دارند تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از آنچه را که برای اولین بار به آنها آموزش داده شده است، به خاطر بسپارند.

قدرت تکرار فاصله دار.
بنابراین، اگر مغز ما به طور طبیعی از به خاطر سپردن جنسیت اسامی یونانی، میانبرهای آن ابزار نرم افزاری جدید، یا عبارت دقیق آن مقررات کلیدی خودداری کند، در مورد آن چه می توان کرد؟

ابینگهاوس چیزی به نام تکرار فاصله دار را توصیه کرد . یادآوری اطلاعات آن‌ها را در مغز شما مهم‌تر نشان می‌دهد و به آن کمک می‌کند در رقابت برای فضای محدود حافظه شما پیروز شود. به همین دلیل است که معلمان شما در دوران دبیرستان از شما می خواهند که مطالب را چندین بار قبل از آزمون مرور کنید و از یک جلسه پرحجم شب قبل خودداری کنید.

مطالعه با فاصله زیاد حافظه و یادآوری را بهبود می بخشد.

با قانون ۲-۷-۳۰ فوراً حافظه خود را تقویت کنید.
این تئوری است. چگونه آن را عملی می کنید؟ اخیراً در مدیوم ، یکی دیگر از زبان‌آموزان بزرگسال دیگر به نام هیلل، یک ترفند بسیار ساده را برای استفاده از بینش ابینگهاوس پیشنهاد کرد. او آن را قانون ۲-۷-۳۰ می نامد.

ایده اصلی اینجاست: وقتی می‌خواهید مطالب جدیدی یاد بگیرید، خود را با تلاش برای یادآوری آن دو، هفت و ۳۰ روز پس از یادگیری اولیه امتحان کنید.

او توضیح می‌دهد: «فاصله‌ها بر اساس منحنی ابینگهاوس و ظرفیت من برای حفظ اطلاعات (که از طریق آزمون و خطا کشف می‌شود) بود.

برای هیلل، این به معنای تهیه فهرست‌هایی از واژگان اسپانیایی و سپس آزمایش کردن خود با ترجمه آن‌ها از انگلیسی در دو، هفت، و ۳۰ روز بود. اما این تکنیک به یادگیری زبان های خارجی محدود نمی شود.

او پیشنهاد می‌کند: «می‌توانید پس از اتمام کتاب، خلاصه‌ای یک صفحه‌ای بنویسید و تاریخ‌های بررسی ۲، ۷ و ۳۰ روز آینده را برنامه‌ریزی کنید». خلاصه را بدون بررسی یادداشت های خود بازنویسی کنید و ببینید چقدر خوب عمل می کنید.

به خودتان حافظه ارتقا دهید.
باید اعتراف کنم وقتی در مورد ترفند هیلل خواندم چشمانم روشن شد. یکی از معدود تکنیک‌هایی که به من کمک کرد بیشتر یونانی را به خاطر بسپارم، روش مشابهی است که در طول زمان از خودم در مورد واژگان سؤال می‌کنم، اما من همیشه این کار را به صورت موقت انجام می‌دادم. روش هیلل این ایده را به یک رویه واضح با نام اختصاری جذاب ساختار می دهد.

او حتی پیشنهاد می‌کند یادآوری‌های تقویم را در روز دوم، هفتم و ۳۰ روز برای خود تنظیم کنید تا جلسه‌ای را از دست ندهید.

اگر چیزی هست که دوست دارید به خاطر بسپارید ، روش ۲-۷-۳۰ را امتحان کنید. نزدیک به ۱۵۰ سال علم (و شهادت حداقل دو دانشجوی زبان ناامید) می گوید که با حداقل تلاش، حافظه شما را به طور اساسی بهبود می بخشد.

لینک کوتاه خبر:

https://elmafarinan.ir/?p=9773

مدیریت سایت

مدیریت سایت

كارشناس ارشد و عضو بازنشسته گروه راديولوژي و فیزیک پزشکی دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشکی کاشان همراه 09133632320 Email:malakootishad164@yahoo.com به استحضار مي رساند در مدت سابقه آموزشي هر ترم بطور متوسط بين 16-14 واحد درسي تدريس ودر هر ترم مسئوليت هدايت متوسط 25 دانشجو را بعنوان استاد راهنما بعهده داشته و تاكنون بيش از 1000 ساعت كارگاههاي متعدد آموزشي در عناوين مختلف باستناد گواهي هاي موجود را گذرانده وتاكنون 4مقاله باهمكاران تحت عناوين 1- كنترل كيفي دستگاه هاي راديولوژي تشخيصي بيمارستان هاي تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 1386-دکتر اکبر علی اصغر زاده، حبیب الله مرادی، حمید رضا ملکوتی شاد 2- بررسي موارد و علل تكرار تصاوير راديوگرافي در بيمارستان هاي کاشان در سال 1385 نويسندگان:دكتر اكبر علي اصغرزاده - مهران محسني-حميد رضا ملكوتي شاد 3- عنوان :استفاده از روش خود ارزيابي «Self Evaluation » براي ارزيابي نيازها و برنامه ريزي جهت ارتقاء سطح كيفي آموزش دانشجويان دوره كارداني راديولوژي-1382 نويسندگان: دكتر اكبر علي اصغرزاده ، حميد رضا ملكوتي شاد ، مهرداد مهديان 4- ساخت‌ فنتومهاي‌ راديوگرافي‌ آموزشي‌ در دانشگاه‌ علوم‌ پزشكي‌ كاشان‌- 1383 نويسندگان‌ :دكتر اكبر علي‌ اصغرزاده‌ - دكتر حسين‌ نيكزاد - حميد رضا ملكوتي‌ شاد داشته كه در نشريات مختلف به چاپ ودر سمينار هاي مختلف ارائه شده است ضمنا اينجانب تاكنون ده ها مقاله دانشجويي را راهنمايي نموده منجمله : • بررسي آرتيفكت تصاوير راديولوژيكي ونقش فيلتراسيون • " " در MRI -1386 • بررسي آر تيفكت در CT-SCAN -1387 • " " در سونوگرافي وپزشكي هسته اي1386 • بررسي علل انجام راديوگرافي CHESTدر مراكز راديولوژي تابعه دانشگاه-1382 • ماموگرافي ديجيتال • برريس مقايسه اي CT-SCAN و MRI در تشخيص بيماريهاي دستگاه هاي مختلف • ميزان اطلاع دانش اموزان پيش دانشگاهي شهرستان كاشان از رشته راديولوژي 83-82 • بررسي مقايسه اي استاندارد تجهيزات پزشكي مراكز راديولوژي دانشگاههاي علوم پزشكي كاشان،اصفهان،قم ويزد • بررسي ميزان استفاده از كتابهاي لاتين خريداري شده ،كتابخانه هاي دانشگاه طي سالهاي 82-65 • مقايسه عملكردي آموزشي و بررسي سر فصل دروس رشته پرتونگاري ايران وكانادا در سال81 • بررسي سطح مطالعه در نزد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كاشان –سال 80 • بررسي تغييرات جنين طي هفته هاي مختلف از ديدگاه سونوگرافي -سال78

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: